Ako sa menilo auto BMW F1.08
Tím BMW Sauber F1 uvoľnil zaujímavé nákresy, ktoré dokumentujú to, ako sa počas sezóny menilo auto F1.08. Ak sa pozorne pozriete na nasledujúce obrázky, tak si môžete všimnúť skutočne veľké množstvo malých, či väčších zmien. Ich význam popisuje technický riaditeľ Willy Rampf.
"Po odstránení trakčnej kontroly sme vedeli, že auto bude ťažšie ovládateľné," hovorí Rampf. "Preto sme si stanovili za cieľ pripraviť auto, ktoré bude mať veľa priľnavosti v zadnej časti. Chceli sme to pilotom uľahčiť. Z hľadiska aerodynamickej efektivity išlo v porovnaní s F1.07 o veľký pokrok. Podarilo sa nám pripraviť napríklad veľmi kompaktný kryt motora."
"Rozhodli sme sa pre dominantné predné krídlo, ktoré malo veľké možnosti z hľadiska rozličného rozloženia váhy. Zároveň sme sa snažili nadimenzovať nové výfukové komíny, ktoré mali zabezpečiť optimálne chladenie i v extrémnych podmienkach a to bez aerodynamických strát. Na nose auta pribudli krídelká, ktoré sme ešte počas predstavenia auta nemali. Rovnako tak i vertikálne bočné deflektory."
"V priebehu zimných testov sme postupne optimalizovali detaily a dosiahli sme v tom veľké pokroky. Z hľadiska prvého pohľadu sa to prejavilo azda len na krídelkách, ktoré pribudli na nose auta. To si všimnete na prvý pohľad. Vďaka týmto aerodynamickým prvkom sa zlepšila aerodynamika zadnej časti auta. Vertikálne bočné deflektory zlepšili tok vzduchu za prednými kolesami a pozdĺž bočníc. To zároveň pomohlo podvozku a to hlavne difúzoru."
"Veľký update sme potom predstavili v Monte Carle. Monako si žiada veľký prítlak a tak sme tam uviedli prídavné prvky, ktoré nepomáhali aerodynamickej efektivite, ale zvyšovali prítlak," pokračuje Rampf.
"Z hľadiska aerodynamiky sme potom prikročili k zmenám v Montreale, ktorý je spoločne so Spa jedinou stredne prítlačnou traťou. Tu sme si zvolili predné krídlo s menšími a upravenými zakončeniami. Okrem toho sme zjemnili aj prídavné krídelká na nose auta. Aj vzadu sme mali k dispozícii novinky. To všetko sa nám zúročilo vo skvelé dvojité víťazstvo."
"Ďalšou veľkou zmenou bola Monza, ktorá si žiada malý prítlak. Tam sme mali nastavené všetko na plocho a sústredili sme sa na redukciu vzdušných tokov. V porovnaní s Monakom to bol úplne opačný extrém. Mali sme tam kompletne nové predné krídlo, pričom sme upustili od krídelok na nose auta a namiesto toho sme osadili dve prídavné krídla na monokoku. Zlepšili sme tým tok zvuchu k zadnému krídlu."