Renault predstavil R29
V pondelok ráno absolvoval monopost R29 fotenie v garáži a následne sa vybral na trať odjazdiť prvé kilometre. Do kokpitu zasadol Piquet, Alonsa čakajú povinnosti až od stredy. Je to jasný znak hierarchie v stajni, pretože počas pondelka a utorka by malo pršať.
Technické parametre nového Renaultu R29:
Šasi:
tvarované karbónové vlákna v osemuholníkovej štruktúre, vrátane predných a zadných nárazových štruktúr. Obsahuje bezpečnostnú bunku podľa noriem FIA
Závesy:
predné a zadné s dvojitou trojuholníkovou konštrukciou a stabilizačnou tyčou
Prevodovka:
sedemrýchlostná + spiatočka, poloautomatická, vysokorýchlostné radenie, blok prevodovky z karbónových vlákien a titánu
Palivový systém:
zosilnená kevlarová nádrž od ATL
KERS: generátor napojený na motor s batériou pre usporenú energiu
Chladiaci systém: separátne chladiče oleja i vody v bočniciach R29. Chladenie prebieha vzduchom
Elektronika: štandardizovaná elektronika motora MES-Microsoft, systém KERS od Magneti Marelli
Brzdy: z karbónu od Hitca, kotúče od AP Racing
Rozmery:
Dĺžka: 4.800 mm
Výška: 950 mm
Šírka: 1.800 mm
Hmotnosť: 605 kg vrátane pilota, kamery a závažia
Motor:
Renault F1 RS27
Objem: 2.400 ccm
Typ: 90° V8
Hmotnosť: 95 kg
Max. otáčky: 18.000 /min
KERS: Magneti Marelli
Elektronika: MES SECU
Palivo: Total
Mazivo: Total
Batéria: Renault F1 Team